Up-date

Goed... het is al weer even geleden. Ik had het druk. Ik had een baantje bij de TNT, een spoedopdracht, een bruiloft van mijn schoonzusje waar best veel voor moest gebeuren en... ik ben zwanger. Maar nu lijkt alles weer even wat rustiger dus kan ik jullie bijpraten.

15 april had ik een CATCH avond waarover ik eerder al schreef. Het filmpje dat die avond is gemaakt. is via deze link te zien. Alleen de eerste 15 seconden waarin ik mij voorstelde en uitlegde waarom ik MEvR de Wit heet zijn verloren gegaan. Voor degene die het nog niet weten: MEvR zijn ook de afkortingen van mijn meisjesnaam (Marlies Evelien van Rijsinge) en de Wit is mijn man's naam.
De filmpjes van de andere deelnemers zijn te bekijken via http://www.ongezouten.nl/ongezouten/catch/. Je moet dan in de blauwe(!) kolom op de naam van de desbetreffende persoon klikken.

Voor de trouwerij van mijn schoonzusje heb ik deze kaart ontworpen.
Voor de binnenkant hoefde ik niets te ontwerpen: het paar wilde alleen tekst. En hoewel ik zelf wat onzeker was over dit ontwerp heb ik erg veel goede reacties ontvangen. Een keramiste heeft zelfs het ontwerp gebruikt voor op een schaal voor het bruidspaar!


ACHTERKANT    -   VOORKANT


Hoe de spoedopdracht ging heb ik in mijn nieuwsbrief uitgebreid beschreven. Ontvang je mijn nieuwsbrief nog niet, maar wil je dat wel (ca. 1 keer per maand)? Laat dan je e-mail hier achter.

Ik kan je wel de verschillende stadia laten zien van het ontwerpproces.
De eerste schetsen in zwart wit heb ik zo niet maar dit was de eerste kleurenversie.

Die eerste versie was echt veeeeeeel te druk en kinderlijk. Ik wilde er zelfs nog meer beesten aan toevoegen. Kortom ik zat vast. Ik had de schrijfster (Astrid Noorden) al wel gemaild wat ik van plan was. Zoals ik het haar beschreef leek het haar wel wat. Toen we er door de telefoon verder over praatte ging mijn creativiteit weer stromen. Ik besloot een hele boel details weg te laten en me te focussen op de spin en de kameleon Toen kwam er dit uit.
Al veel beter. Ik had de niet-ingekleurde versie toegestuurd naar de grafisch ontwerper en de opdrachtgeefster. Die hadden toch nog wel wat verbeterpunten. Dus toen kwam versie 3. Dat is ook het definitive ontwerp geworden.

Ik heb lang getwijfeld wat ik met de achtergrond ging doen. Maar uiteindelijk heb ik hem vanwege de rust
zo gelaten. In mijn achterhoofd houdend dat er ook nog tekst op komt. Over de schaduw bij de boom heb ik ook nog even getwijfeld. Maar ik vond het toch wel wat toevoegen. 
De boekjes worden gemaakt voor the teaching tree foundation.
The Teaching Tree Foundation wil een internationaal platform zijn om mensen te inspireren zich in dienst te stellen van elkaar en de wereld. De opbrengst van dit boek is bestemd voor het Ecologisch project "La Madre Tierra" te Peru. Als het gaat lopen dan komen er meer boekjes. Maar eerst maar eens afwachten hoe het boekje in Spanje wordt ontvangen.
ZO, nu zijn jullie weer redelijk up to date. Mijn dummie (dummy/ schetsboek of hoe je hem dan ook maar wilt noemen) bewaar ik voor de volgende keer.

Reacties