Verder kijken door Viesrood

Enige tijd geleden besloot ik mijn focus te richten op 2 pijlers: namelijk het illustratieve werk enerzijds en de vlekkenkunst anderzijds. Vandaag met Martijn van Goor van Viesrood (een jong enthousiast professioneel grafisch ontwerpbureau) een gesprek gehad over de gevolgen hiervan voor mijn huisstijl.

Het leuke(?) was dat hij door mijn website een beeld had van mijn werk van vooral genaaide illustraties. Wel mooi, maar slechts geschikt voor een zeer kleine markt. Dat ik ook een hoop andere dingen doe was hem niet helemaal duidelijk.
Martijn liet me door een meer toegepaste bril naar mijn werk kijken. Het is lang geleden dat ik zo'n helder gesprek over mijn werk heb gehad!

Een van de tips die ik van Martijn kreeg was vooral om in producten te gaan denken en dat zo ook naar de buitenwereld communiceren. Losse illustraties zijn leuk, maar het is voor mensen toch makkelijk om te zien hoe iets er uit gaat zien als het toegepast is. Verder kijken dus.
Consequentie is wel dat mijn portfolio, visitekaartje en website op de schop moeten. Ik ga het i.d.d. splitsen in een deel over vlekkenkunst en een deel over het illustratieve werk. De website was ik al aan het omgooien, maa moet nu nog anders. En dan de rest nog...

Reacties