Ik ben mooi


Gister heb ik mijn inzending voor BoekieBoekie gedaan. BoekieBoekie is een tijdschrift voor kinderen van 6 tot 14 jaar over kunst en literatuur. Ieder jaar organiseren zijn een wedstrijd voor kunstacademiestudenten en debutanten. Je krijgt een aantal gedichten en verhalen toegestuurd en daar mag je zelf uit kiezen wat je illustreert. Aanvankelijk probeerde ik een verhaal te doen maar daarin liep ik vast. Ik kende illustraties die eerder hadden gewonnen en het lukte me niet bij mezelf te blijven. Uiteindelijk heb ik een ander gedicht genomen en toen lukte het wel.
Het gedicht is van Simon van der Geest en heet: ik ben mooi.
Ik heb trouwens niet 1 maar 3 verschillende illustraties  gemaakt. Want ik ben zelden na 1 keer tevreden en wil ook andere technieken proberen. Soms zou ik willen dat ik maar in 1 medium kon werken: dat zou een hoop tijd en twijfels besparen.
Dat ik in mijn werk wissel van materiaal komt ook omdat ik het belangrijk vind dat materiaal onderstreept wat de klant (of ik) wil vertellen. Soms zijn strakke uitgeknipte vormen beter dan werk met een rafelrandje. Of aquarel mooier dan harder acryl.








Dit zijn de 3 versies. Van de meest witte heb ik nog een iets andere versie gemaakt. Dat is degene die ik naar BoekieBoekie heb opgestuurd. Die plaats ik nog even niet want bij sommige wedstrijden mag dat niet.



Reacties

Een reactie posten