MEVRdeWWWit

Zoals ik al zei: ook bezig met mijn website.

Heb je ooit wel eens stilgestaan bij wat er allemaal bij komt kijken als je een website gaat bouwen? Waar je allemaal rekening mee moet houden?
Daarom ben ik enkele jaren (ja zo lang al vrees ik) bezig met schetsen maken, stukje bouwen (nou goed, dat doet mijn man), weer aanpassen, rondkijken op andere sites…En ondertussen veranderd mijn werk ook nog eens. En dat heeft dan weer gevolgen voor mijn site. Want nu maak ik opeens geboortekaartjes die ik verkoop.

Het begint al met je homepagina: Je moet een goede eerste indruk maken. Maar je wilt ook mensen geen muisarm bezorgen. Dus je moet ook goed nadenken over hoe een bezoeker kijkt en zoekt op je site.
Omdat de meeste beeldschermen nu langwerpig zijn dacht ik eerst de zoekbalk links te hebben.
 
Maar omdat je van links naar rechts 'leest' heb ik toch het idee dat het rustiger is als ik de balk bovenin beeld houd.
En dan moet je dus nog nadenken over welke catergoriën, achtergrondkleur, etc. Maar dat is voor een volgend blog.
Dit zijn trouwens twee snelle schetsen die ik vandaag heb gemaakt in photoshop. Nog lang niets definitiefs.

Reacties