I am the best, said the elephant

Tja... die theevlek op "voorbeeldreactie" van mijn vorige blog zat er natuurlijk niet voor niets. Alleen vond ik een olifant zo voor de hand liggen toen ik hem zag. Geen probleem hoor. Je draait hem om et voila.
Hoewel dat niet altijd zo werkt.
Soms wil ik een specifiek beest uit een theevlek halen, maar krijg ik dat met geen mogelijkheidvoor elkaar. Alsof in de vlek al een specifiek beest besloten ligt en alleen dat specifieke beest dus 'levend' kan worden. Dan voel ik met net een Michelangelo. Die zei ooit:

In every block of marble I see a statue as plain as though it stood before me, shaped and perfect in attitude and action. I have only to hew away the rough walls that imprison the lovely apparition to reveal it to the other eyes as mine see it.”
Maar wie van de twee is nu het beste? Zat er nu in de theevlek een olifant of een schildpad verstopt?

Reacties