Kunst in het volkspark

1e Pinksterdag heb ik hard gewerkt. Ik stond namelijk op een kunstmarkt (met de titel "Kunst in het Volkspark") in Enschede.
Ik stond gezellig naast Yoke van der Flier (met wie ik in de GRAZ werkgroep zit) en Thijs Schaap (links, in het gras, zijn nog enkele schilderijen van hem te zien).
Het was een geweldige plaats! Geen mensen voor mij (dus twee keer zoveel kijkers). Schuin links voor mij was een tentje waar een a capella koor en twee fantastische blaaskwartetten optraden. En een eind voor me was het grote podium waar het Orkest van het Oosten af en toe optrad.

Voor mij was het de eerste keer dat ik op zo'n markt stond. Dat maakt het best lastig om in te schatten wat voor publiek er komt en dus wat je moet meenemen. Daarbij werd ik ook nog een ietsiepietsie beperkt doordat ik met de trein ging en alles dus in 3 grote tassen mee moest nemen. Ik denk dat ik wel een redelijke inschatting heb gemaakt. Niet dat ik zo veel verkocht heb, maar wel genoeg om alles kosten (inschrijfgeld, treinkaartje en alle lijsten) en in iedergeval uit te hebben. Bovendien kan het maar zo dat er nog reacties volgen. Er zijn in ieder geval genoeg briefjes met mijn gegevens meegenomen. 

Misschien nog wel het allebelangrijkste zijn de grote hoeveelheid glimlachjes die ik op de gezichten van mensen heb zien verschijnen als ze naar mijn werk keken. Naast alle "ah, wat schattig", "wat bijzonder", "wat kunstzinnig", "wat mooi" natuurlijk. Maar die glimlachjes...

Naast de uiltjes die je hierboven ziet had ik onder meer ook 4 olikantjes: werk van karton en draad, waarvan je er hiernaast twee ziet. Ik noem ze oliekantjes omdat de draden over het paspartoe lopen. Een olifant die over het kantje gaat dus.

En werk op leisteen. Zowel mensen als beesten. Zelf vind ik die helemaal geweldig (met name ook een serie van 3 beren) dus ik was een beetje verbaasd dat ik er geen enkele van heb verkocht. Ik kan me haast niet voorstellen dat ze te duur zijn (160 euro per stuk). Maar waar het dan wel aan ligt? Smaakverschillen? Niet het juiste publiek? Of toch wel de prijs?

 

En dan ook nog natuurlijk theevlekkunst; waaronder dit nijlpaard (rechts) en deze draak (links).
Er was natuurlijk nog veel meer te zien. Maar dat kan ik hier niet allemaal nog eens over doen. Zo heb je tenminste wel een redelijke indruk van wat er was.

Reacties