Een muur vol Grote Grijze Beesten

Als uitgangspunt voor de kinderkamer ben ik uitgegaan van het al bestaande patroon op de wand. Die kleurvlakken van verschillende wittinten (die bij elkaar opeens heel veel kleur hebben!) hadden we 2 jaar geleden al gemaakt. Die wand is nog zo mooi dat dat onzin was om weer helemaal weg te halen, nu het een kinderkamer wordt. De echt witte hokken hebben nu Grote Grijze Beesten gekregen.

De opzet is nu klaar. Nou, ja bijna... 1 nijlpaard, zag ik, heeft misschien nog niet helemaal de goede verhoudingen en wellicht dat er hier en daar nog een vogeltje wat anders gaat worden. Maar verder kan ik aan het schilderen. Weer eens wat anders dan op papier of het tekenwerk muren gebaseerd op theevlekken.

Na lang twijfelen over welk beest (varkens; maar dat is voor als het een jongen wordt wel erg roze, uilen, giraffen, ...) begon het zo. Met allemaal nijlpaarden.



Maar ik was niet tevreden. Ze werden mij te kinderachtig. Behalve de vierkante dan (helemaal links).
Na lang wikken en wegen besloot ik dat het maar neushoorns moesten worden. Die vond ik stoerder. Alleen vond ik het wel jammer om dat nijlpaard in het vierkantje weg te halen. Nou goed... ik kon al nooit goed keuzes maken en nu ik zwanger ben is dat er niet beter op geworden...dus werden het maar Grote Grijze beesten: olifanten, nijlpaarden en neushoorns.
De twee nijlpaarden waar ik niet tevreden over was zijn neushoorns geworden Zo kon ik de houding, die wel goed was, blijven hanteren. Maar ze wel stoerder maken.




Ik ben zoveel mogenlijk uitgegaan van het formaat van het witte vlak. Dus toen er een olifant in een liggend vlak moest, toen moest hij maar gaan pitten (gaf mij gelijk weer een idee voor een boekje. Niet dat ik die nog niet genoeg heb ofzo).
In een groot vierkante vlak zit ook een stekkerdoos. Daar is de olifant toen maar op gaan zitten. 
De neushoorn die helemaal rechtsboven zit heb ik naar beneden laten kijken.
Als laatste heb ik een poepende nijlpaard getekend met een heel tevreden blik. Of dat pedagogisch verantwoord is...?

Moet ik nog een opmerking maken over de slechte kwaliteit foto's? Ach laat maar...

Reacties