een ooievaar van naam

Zojuist heb ik het geboortekaartje op de bus gedaan voor een vriendin van mij. Zelf ontworpen, want veel van de kaartjes die je in de winkel koopt vind ik maar niets. Het duurt wel vaak even voor ze helemaal klaar zijn en (goed) uitgeprint. Maar het loont de moeite.

 
Als uitgangspunt heb ik de naam van het meisje genomen (NINA). En omdat ze te vroeg is geboren heb ik er een beetje verbaasde ooievaar van gemaakt. Aan de binnenkant van de kaart zijn ze zowel verbaasd als blij.
Ik hen ze getekend met oliekrijt. Dat is een vrij grof materiaal, dus je kan niet te gedetailleerd tekenen (of je moet ze erg groot tekenen en later heel erg verkleinen).

Eerder heb ik een keer een kaartje gemaakt om een collega te feliciteren met de geboorte van zijn dochter VIDA (ook al zo'n handige korte naam). Toen heb ik ook de geboortedatum in het kaartje verwerkt (20-10-2010). Dit kaartje ziet er heel anders uit doordat ik potlood als materiaal heb gebruikt.
De nieuwe ooievaars (bij Nina) vind ik toch leuker. En jij?

Reacties