Clavis bezorgt hoofbrekens

 Ik had mijn portfolio op tijd af (zie eerder blog)!!! Dus ben ik dinsdag naar de illustratoren-dag van Clavis geweest.
Best spannend. Het zou om 10.00 uur beginnen maar begon uiteindelijk pas om 11.00 uur. Om de spanning op te bouwen zullen we maar zeggen. Ergens na 12.00 uur was ik aan de beurt. Verbazingwekkend hoe snel ze een portfolio doorbladeren. Achteraf had  ik nog willen vragen wat ze van het portfolio vonden. Maar goed. Volgende keer beter.

Mijn dummy werd iets uitgebreider bekeken. Op zich zagen ze wel dat ik goed beesten kon tekenen en ze ook echt karakter kan geven. Maar ze willen meer.
Alleen een goed verhaal verkoopt niet meer, omdat er al zoveel wordt gepubliceerd. Denk ik bij mezelf schrap dan eerst alle slechte boeken (waarvan er naar mijn idee ook duizenden in omloop zijn). Maar dat is vast makkelijker gezegd dan gedaan.
Alleen leuke beesten tekenen is ook niet genoeg. Maar als ik er nou een leuk vernieuwend concept omheen kan verzinnen, dan zouden ze wellicht mogelijkheden zien.

Dus ben ik mijn hoofd nu aan het breken over kijkboeken met pim-pam-pet-schijf, een "tel-eens-voor-het-slapen, wat-anders-dan-schapen-boek, een telboek gebaseerd op kinderliedjes als (ik zag 2 beren... en toen hield mijn liedkennis alweer op), het zoekboek van de ibis die zijn kleur verloren was... en zo meer.
Iemand anders nog een leuk, origineel idee?

Reacties