visie op visitekaartjes


Zoals de lezers van mijn nieuwsbrief weten heb ik anderhalve maand geleden bedacht dat ik mij meer moest gaan focussen. Ik heb toen besloten om mij vooral te richten op prentenboeken (en in het bijzonder prentenboeken over dieren) en vlekkenkunst. De naaiwerk-illustraties wil ik dus wat minder te doen. Maar mijn huidige visitekaartje is daar wel op gebaseerd. 

Nu heeft dat visitekaartje als nadeel dat niet iedereen het even goed blijkt te kunnen lezen. Maar het deurtje dat echt open kan werkt wel heel goed. En het materiaalgebruik ook.
Bovendien heb ik bijna mijn hele huisstijl wel afgestemd op het naaien. Zo heeft mijn nieuwe portfolio een lap pitjeskatoen als achtergrond (zie eerder blog). En ook voor mijn nieuwe site (waar we al meer dan een jaar mee bezig zijn. OEPS!) heb ik dat als achtergrond.

Ik heb er ook al een keer een bijpassend visitekaartje bij gemaakt. Maar was daar niet helemaal happy mee. Toch een beetje saai ofzo.

Nu zit ik dus in dubio. Pas ik alles aan? Of laat ik het zo? En als ik het zo laat, blijf ik dan ook nadrukkelijk bezig met het naaiwerk?
Ergens voel ik wel voor het eerste. Maar ik zie op tegen alles alweer om te moeten gooien.
Ik heb trouwens ook al een nieuw visitekaartje gemaakt. Ik overweeg alleen nog een hap uit het kaartje te stansen. Dan heb je wel wat bijzonders dat blijft hangen (hoop ik).

 








Het is trouwens erg leuk om alle verschillendevisitekaartjes die ik ooit eens heb gemaakt onder elkaar te zetten. Ook dan merk ik dat ik heb zitten worstelen met de diversiteit van mijn werk. Niet alle exeplaren zijn trouwens de printer uitgerold (ja ik print ze nog zelf).

Mijn allereerste visitekaartje, dat ik nog op de academie heb gemaakt. Een dubbelgevouwen exemplaar dat veel te druk was.



Ik heb niet al het beeld overboord gegooid voor de volgende versie:










De achterzijde werd voorzijde. Ik was (en ben) nog steeds gecharmeerd van hoe het telefoonnummer er op staat. Voor de voorzijde had ik wel 4 verschillende mensen (dit zijn gemaaide exeplaartjes).
Daarna volgde het visitekaartje met deurtje dat ik nu al heel lang gebruik. Destijds heb ik al een ander exemplaar gemaakt. Want  het was best tijdrovend om een deurtje uit te znijden. En op mijn eindexamenexpositie werden heel veel visitekaartjes meegenomen. Dus heb ik toen snel een makkelijkere variant gemaakt. Ook trouwens omdat ik toen zoiets had van: Ah... mijn beesten mogen dus toch!
Dat de achterkant geel was komt omdat ik ook nog een variant had waarbij de voorkant geel was (i.p.v. blauw). Ondanks dat matchen de voor- en achterkant niet bepaald!


Na enige stilte in het ontwerpen ging ik worstelen met de diversiteit van mijn werk. Dus probeerde ik alles erin te stoppen: naaiwerk, getekend werk, een deurtje en een foto (want dat is makkelijk voor mensen om te onthouden). Je raad het al: dat is toch echt te veel! 









 En nog een variant:












In de tussentijd kreeg ik steeds meer enthousiaste reacties op mijn theevlekken. maar dat zag je al helemaal nergens in terug. Dus nog maar een visitekaartje dan.
 
 
Maar deze theevlekvariant was het ook niet. Ik had wel die leuke beer, die nu ook weer op de voorkant staat van mijn visitekaartje. Die is gebaseerd op een klein stukje stof met een vlek erop. Helaas werd het verder weer wat te druk. En of het voor iedereen even duidelijk is dat het een vlek op een lapje is?
Binnenkort maar een beslissing nemen over mijn huisstijl. Misschien schakel ik maar eens wta hulp in.

Als ik eens tijd over(?) heb zal ik een overzicht geven van alle varianten op mijn homepagina van mijn website. Ook leuk!

Reacties